Marketing biobased bottle

Opdrachtgever: Be-O (Bottle)

Opdracht: (online) marketing van kickstarter project; de Be-O Bottle.

Vanuit Be-O kwam de vraag of het BAC de marketing kon verzorgen voor het Kickstarter project de Be-O Bottle. De Be-O bottle is de eerste modulaire, herbruikbare waterfles ter wereld gemaakt van restmateriaal van suikerriet. Hiermee biedt de opdrachtgever de optie om voor hernieuwbare, biobased plastics te kiezen in plaats van een fles gemaakt van olieplastic, wat een fossiel materiaal is. Kortom, een project waar het BAC volledig achter staat. 

Ramon Vermaire, student Commerciële Economie (AMBM) bij Avans Hogeschool, heeft dit project opgepakt en is in gesprek gegaan met Be-O. Vervolgens is Ramon aan de slag gegaan met het aanmaken van social media accounts en zorgde ervoor dat deze middels een content planning werd onderhouden. Zo kreeg de facebook pagina bijvoorbeeld 900 likes. Daarnaast heeft hij contact gelegd met externe partijen waarvoor het product mogelijk interessant zou kunnen zijn. 

Ramon: Bij de lancering van een nieuw product is marketing een belangrijke schakel.  De Be-O Bottle is een mooi product waar het BAC veel vertrouwen in hebben, dat maakte deze opdracht extra interessant. Nu hopen we op voldoende respons zodat de Be-O Bottle daadwerkelijk geproduceerd kan gaan worden!”